Nuffnang Ads

Tuesday 12 January 2016

Masa


belajar bertemankan jam, sebab tak ada roomate. 


Dalam mengejar hal keduniaan, tanpa kita sedar masa berlalu sangat pantas.
You pergi kelas? berjalan dah ambil masa 15 mnit dengan nak tunggu lif lagi dengan ramai orang lagi. OH MY!sangat serabut kan? Rasa nak baling semua orang yang menghalang kita bila kita tengah laju berjalan.

Awak dan awak semua. Pernah dengar tak? "Allah itu dekat dengan kita".
Percaya lah ayat di atas. "Allah itu dekat dengan hambanya".
Kalau tidak, mana mungkin kau masih diberi peluang untuk hidup. mana mungkin kau masih diberi peluang untuk menuntut ilmu yang luas ni, Ini semua rahmat dan kurniaan Ilahi. Adakah kita masih tidak bersyukur?

Bertemankan masa dalam urusan harian , memikirkan waktu yang semakin singkat sememangnya membuatkan manusia sangat kabut dalam urusan harian. Nak uruskan anak, kerja belajar lagi. Tapi satu kita lupa. SATU perkara yang manusia sering lemah. sebab kita tahu manusia ni Allah cipta lemah. Sebab itu kita perlukan pada Pergantungan.

Siapa tempat kita bergantung? Siapa yang perlu kita bergantung? Adakah kawan? Ibu bapa?

Yes.. kawan apatah lagi ibu bapa antara tempat kita bergantung, kita bercerita masalah and all. masalah yang sesetengah manusia hadapi, dia suka berdiam diri dan ada juga jenis manusia yang malu nak bercerita pada manusia termasuk ibu bapa.
Jadi apa yang perlu dilakukan? Adakah dipendam sehingga membawa pada perkara yang tak elok.

Guys! Kita ada Pencipta. Kita ada Allah. Satu-Satunya yang menjadi tempat pergantungan tempat segala kita meluahkan permasalahan tempat kita meminta.. Segalanyalah pada Dia.

Andai suatu hari awak merasa masa ini terlalu suntuk dalam mengejar cita-cita awak. Mungkin awak mistaken mungkin awak silap pada mana-mana part yang kita sendiri tak sedar.

Hubungan kita dengan Allah?

Apabila hubungan kita dengan Allah renggang, bagaimana kita nak kan sesuatu yang lebih hebat. Bagaimana kita nak capai segala yang kita impikan. sedangkan itu semua MILIK Allah. Datang dari Allah Pemilik sekalian alam.

Makanya, ambillah sedikit masa untuk kita renung balik kesilapan, dan bila awak bangun pada keesekon hari, jadilah manusia yang paling paling bahagia. Sebab apa? Sebab kita dah tahu tang mana kesilapan kita.. dan pada hari itu juga kita sentiasa usaha untuk perbaikinya.

Dekatkan diri dengan Allah, inshaallah Allah itu dekat dengan kita.

Masa? Inshaallah 24 jam tu cukup untuk kita buat segalanya. Remind to myself too (dahulukan Allah, Allah akan permudahkan urusan yang ingin kita utamakan)

No comments: