Nuffnang Ads

Thursday 7 January 2016

How the idea come?

Assalamualaikum!

So. Alhamdulillah. semua berjalan lancar tentang free delivery dinner. Tapi biasalah risiko hantar bilik ke bilik ni memang agak sukar apatah lagi bila customer bertubi-tubi what's up

Bila makanan sampai ye?
Bila makanan deliver ye?
Awak lambat lagi ke?
Awak saya lapar ni bila makanan nak sampai?

So.. Ayat-ayat di atas adalah ayat biasa yang diberikan customer.
Jadi di sini, aku nak kata bahawa bila kita berbisnes kita perlu berani mengambil risiko.
Kalau risiko takut nak hadapi, bagaimana bisnes nak maju? Betul tak

Jadi antara risiko yang akan berlaku macam.
1) order terkurang
2) order terlebih
3) lambat hantar (sebab terlalu banyak order untuk deliver)

Ini antara risiko yang perlu seseorang berani tempuh. Inshaallah, pada permulaan mungkin awak akan give up sebab terlalu penat especially when you have alot of assignment to settle. And at the same time, you need to do multiple task. Is it tired right?
and have you ever think that.. when you do so, what will happen with you in the classes morning?
Ngantuk ke tak?
Yes.. Of course. Tapi apa yang aku buat? Aku tak tidur. Aku tahan je mata dan make eye contact with the lecturer although kau tak faham apa dia ajar.

why ?

SEBAB ITU SEMUA ADA KEBERKATAN

again i say

SEBAB ITU SEMUA ADA KEBERKATAN

percayalah. Aku dah pernah try memang mujarab.



Alhamdulillah, Ready untuk di bawa ke UITM dan dihantar dari bilik ke bilik. Thank You Allah.

So? How the idea come to make free delivery dinner

Actually. Idea tu datang masa seorang student ni dia buat jualan juga, nasi lemak RM1. memang banyak sangat sambutan. Aku pun beli tau, sangat sedap dan berbaloi. 
And suatu malam, masa tu aku tak boleh tidur, Aku terfikir why not aku buat benda yang sama tapi kita deliver malam. Jadi, esok pagi tu bangun tidur tu after mandi wangi-wangi semua bagai. Aku terus cakap dekat mak dan kakak-kakak aku pasal idea ni. Jadi nya.. kami kumpul menu dan disscuss harga semua. Dan Alhamdulillah... akhirnya disinilah kami,

I hope this post will inspired you to think out of the box on how to get money while you are still studies. If you have more logical idea, mind to share with me hokay! 
Just leave your comment down below. Love all :)

No comments: