Nuffnang Ads

Tuesday 1 March 2016

Seminar Muamalat Nusantara & Pra Praktikum Luar Negara

Masyaallah sangat. Tajuk post tu await panjang naa kan. Tapi tak pa. aku pun tak ingat sangat nama program ni apa, tapi rasa nye betul dah tu nama program dia sebab aku tengok dekat banner program hihi.

Makanya, program anjuran UITM acis ni sebenarnya berlangsung di Indonesia selama 5 hari. Firstly, this program just for degree's student, after discussion between degree's students and prof mereka pun buka program ni untuk pelajar diploma.(lebih kurang begitu lah ceritanya,kot) Jadinya, rasa macam "eh.. nak join lah program ni. Macam best lah". Makanya, aku pun segera whats'app abang aku dan bodek dia untuk support aku pergi sana. Hahaha. Adik yang baik memang begini. jadinya, duit untuk tiket, passport, belanja shopping semua abang aku yang support. aku cuma duduk minum cool blog duit sampai, (Astaghfirullah). Okay lah, tak lah. aku kan student lagi mana ada duit, pau pau lah abang sikit sementara dia tak kawen lagi ni haa.. dia okay je puuuunnn!!

Jadi, masa template tentang praktikum ni tersebar di whatsapp, aku pun terus tanya kawan-kawan sama ada diorang nak pergi tak. Bila dah bincang-bincang senang cerita hanya lima orang saja yang berminat nak pergi. Yang tak pergi tu bukan tak berminat. BERMINAT!!! mungkin ada kekangan masa atau masalah lain yang membuatkan diorang tak boleh nak join program ni. Jadi, tidak mengapalah. Ye dok! mana tahu, lepas ni banyak pula program dua benua yang akan dibuat. Insyaallah, ada rezeki kita join lah. Kan. Tak rugi pun pergi, banyak benda yang kita belajar.

Tapi... Bila kitorang dah start berkumpul dengan akak-akak dan abang-abang degree (ceh!) dan kami yang diploma ni hanya lima orang saja, jadi kami rasa awkward. macam.. "nak buat apa ni? nak buat apa ni?" haa macam tu. Tapi, kitorang try to adapt with situation, try to suit ourselves with that situation. lama-lama okay je. semua bagus!

so.. apa je yang berlaku sepanjang 5 hari kami berada di sana? I'll share with you yah! ini pun dah malam sangat, curi-curi masa sikit lah nak post entry before going to sleep. Relax kan minda, tenangkan jiwa. Esok ada test kot.


Ni masa di KLIA before fly to Indonesia. 

jadi, aku harap lah sesiapa yang tersinggah blog ni. stay still with my blog and always support me. Insyaallah if i've time i'll share with all of you what had happened while im in Indonesia with all my friends. 

Final exam pun nak dekat, banyak benda nak kena catch up. Jadinya, masa pun terhad nak tulis blog pun curi-curi masa je. 

No comments: