Nuffnang Ads

Thursday 24 December 2015

Keep Calm and Stay Free

Assalamualaikum and Hye!

So, sekarang saya berada di rumah menghabiskan masa dua minggu untuk relax dan siapkan segala tugasan yang perlu submit selepas cuti.. and and.. im so happy! Tapi yang tak seronoknya bila cuti pepanjang ni, of course masa belajar kita akan menjadi singkat dan makin banyak topik yang akan tertinggal. And then, akan banyaklah kelas ganti to cover all the miss topics. kan? but its okay, Take it easy. Ingat balik niat belajar kerana apa? dan inilah yang membuatkan aku sentiasa semangat nak pergi kelas.


I was took this picture a past few days. 

Sebenanrnya, aku rasa sangatlah sunyi dan kesepian sebab aku tak ada roomate. Korang rasa tak apa yang aku rasa? yes! if you in my shoes, you'll feel me. Tapi setiap kali kalau aku duduk dekat meja belajar dan rasa boring asik menatap laptop je. aku akan capai phone dan tangkap gambar langit, Tiba-tiba jadi hobi semenjak masuk semester 2 ni.



Tapi, kau akan rasa satu perasaan yang tenang bila kau tenung langit terutama bila kau berada dalam situasi yang stress yang kau rasa sampai nak mengalir ayaq mata (over tak?) tapi ini betul, Lagi-lagi yang belajar luar tu yang jauh dari rumah jauh dari mak abah jauh dari family. apa kau rasa bila kau tengah stress lepas tu tak ada siapa yang kau nak luahkan? Of course, kau akan berharap hanya pada Yang Satu, Di Atas sana. sebab tu aku kata. bila kau rasa sedih, putus asa. putus harapan. Pandang ke langit and start to Doa'. Doa lah apa-apa pun, Allah mendengar.

Much love from Puncak Alam!

No comments: