Nuffnang Ads

Friday 9 October 2015

Hostel UITM PUNCAK ALAM

Assalamualaikum and Hye (sing Harris J song Assalamualaikum)Yeah ...

Ya Allah, terasa lama sangat tak update blog. Insyaallah saya akan cuba curi-curi ruang sikit lah kan nak update blog. (ceh ceh ramai stalker). Okay lah. Hari ni terasa nak share macam mana sebenanya asrama kat UITM Puncak Alam ni.

Aku tahu ramai orang dekat luar sana yang .. yeah lebih hebat mungkin akan belajar di IIUM or UNISZA or USIM. But it's okay. everywhere you are studying at. it is same. We have one goal-For the sake of Allah. Itu yang membuatkan orang Isalam bersatu sebab apa? sebab kita ada tujuan yang sama iaitu kerana Allah s.w.t.

Selagi aku tak melencong ke tempat lain, it 's better for me to show you my room! Yeay...



Kan kat katil tu ada besi tu,gantung lah di situ ye anak-anak nampak lah kemas sikit. just imagine almari dah penuh dengan baju plus awak sangkut lagi benda alah tu nanti kan sempit. Jadi ruang tak cukup. and what's more., Hilang mood nak pilih baju pergi kelas besok. HUHU.




Full image of my wordrobe. 

DETAILS...



Girls.. Susun lah cecantik cenggini. Barulah wanita (ceeh) . Bukan nak menunjuk,cuma kita berkongsi cara bagaimana ingin tampak indah bukan saja luaran tapi dalaman. Kekemasan cuba dijaga, jangan berpakaian cantik diluar tapi bila buka almar baju... "semua di fikiran anda.."

(baju ni jelah yang aku ulang-ulang sampau nak habis sem pun)

  
Bawah sekali tu baju yang selalu guna kat rumah, i mean asrama. Nampak lah tersusun sikit. Dalam beg tu apa? hehek...


Kalau nak tahu memang aku bawa banyak baju datang sini. Dalam beg cecomel ada telinga tu, dalam tu memang semua baju untuk jejalan keluar termasuk lah baju yang jarang pakai cth baju muslimah. Baju muslimah selalu nye aku akan pakai untuk jogging atau ke cafe. 


Tudung is a must. Tudung yang bersidai ni mestilah wajib bagi aku sebab yelaaah aku datang mana bawa tudung sarung nak sesarung terus. I saat terus siap. That is the reason kenapa akan ada satu tudung yang akan tersidai kat almari sebab nak keluar cafe ke buang sampah ke amik air ke, haaa senang. sarung je tak yah gosok. (bukan malas tapi MASA ITU EMAS


Adik-adik junior SAMNI kalau terbca blog ni bacalah semua ye, sebab kak tikah ni memang banyak benda nak share (ceeh) saya sangat menggunakan ruang-ruang yang ada dengan amat efektif ya. Kalau nak tahu dalam koak tu apa, okay baca bawah ;;;


TADAAAA.... Stock of food. My favourite yeayy!!


Meja belajar! Nak belajar kena ada mood. sebab tu kena tampal kata-kata semangat depan mata.




Beli lah rak tu RM5 je. Nampak kemas tak berselerak. Saya beli kat Klang Prade dan tak ingat apa nama kedai dia. 

So,I hope this entry will give you inspiration on how to make your hostel clean and comfortable at the same time you can studies in peace =) 

No comments: